piątek, 13 grudnia 2019

NORDALIADA - konkurs wiedzy o krajach skandynawskich i nordyckich dla uczniów klas 7 i 8


ZGŁOSZENIA U DYREKTORA SZKOŁY
1. Cel konkursu
Ø  rozbudzenie zainteresowań geografią krajów skandynawskich i nordyckich,
Ø  rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości i umiejętności podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów o tematyce geograficzno-przyrodniczej związanej ze Skandynawią,
Ø  wyłonienie utalentowanych uczniów, promowanie ich sukcesów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego ich działania.
2. Adresaci:
Ø  uczniowie szkół podstawowych (kl. VII i VIII) oraz ponadpodstawowych, szczególnie zainteresowani treściami geograficznymi, historycznymi, literaturą i życiem codziennym obszaru Skandynawii i krajów nordyckich (ze szczególnym uwzględnieniem Norwegii) oraz treściami geograficznymi dotyczącymi Morza Bałtyckiego.
3. Treści konkursu:
Ø  geografia Morza Bałtyckiego, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii (ok. 80% pytań w części testowej, 60-80 % pytań w części finałowej); mapa wymienionych krajów: krainy geograficzne, rzeki, jeziora, góry, wulkany, lodowce, wyspy, półwyspy, fiordy, podział administracyjny, miasta i stolice,
Ø  atrakcje turystyczne (m.in. przyrodnicze, architektoniczne); kultura, sztuka, muzyka, życie społeczne i polityczne, sławne osobowości, kuchnia, motoryzacja-sport, gospodarka, życie codzienne, turystyka wymienionych wyżej krajów, barwy narodowe, flagi, herby państwowe, państwa skandynawskie a Eurowizja (20 % pytań w części testowej oraz 40-20 % w części multimedialnej).
4. Termin konkursu: etap I (półfinał) i etap II (finał) odbędą się w dniu 05 lutego 2020 r. (środa) w Liceum  FILOMATA, przy ulicy Bojkowskiej 20A  w Gliwicach o godzinie 8.30, rejestracja od godz. 8.00 – uczestnicy, którzy dotrą na konkurs spóźnieni, nie zostaną dopuszczeni do konkursu.
 5. Zasady przeprowadzenia konkursu:
Ø  Każda szkoła może wystawić do konkursu maksymalnie 2 uczestników, uczestnicy występują                       w konkursie indywidualnie (każdy uczestnik samodzielnie walczy o jak najlepszy wynik). Zespoły szkół, w tym zespoły w skład których wchodzą szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe mogą wystawić do konkursu tylko 2 uczestników.
Ø  I etap (półfinał): forma - w tym etapie uczniowie rozwiązują test składający się z zadań otwartych i zamkniętych. Do finału przechodzi dziesięciu najlepszych uczestników (którzy uzyskali najwięcej punktów). W przypadku gdy większa ilość uczestników (większa niż 10) uzyskała taką samą ilość punktów organizator konkursu może ogłosić dogrywkę lub dopuścić wszystkie osoby z taką sama ilością punktów do finału – decyzję podejmuje wówczas przewodniczący jury konkursu.
Ø II etap (finał): forma - podczas finału „na żywo” uczniowie będą odpowiadać (na kartach odpowiedzi) na pytania ukazujące się na ekranie. Pytania te dotyczyć będą  charakterystycznych obiektów: architektonicznych i geomorfologicznych, zagadnień świata kultury i sztuki, kuchni, turystyki krajów nordyckich (zostaną one m.in. pokazane na zdjęciach, zaprezentowane w plikach dźwiękowych). Po ukazaniu się pytania uczniowie będą mieli 20 sekund na zapisanie odpowiedzi                  na karcie. Po ukazaniu się wszystkich slajdów w tym etapie, jury podliczy punkty.
6. Finaliści konkursu:
Ø Spośród finalistów troje zwycięzców z największa ilością punktów – zsumowanych z etapu I i II - zdobędzie nagrody, dyplomy. Pozostali uczestnicy finału otrzymają wyróżnienia.
Ø Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają podziękowania/ potwierdzenia uczestnictwa w konkursie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.