ZGŁOSZENIA U DYREKTORA SZKOŁY
1. Cel konkursu
Ø rozbudzenie
zainteresowań geografią krajów skandynawskich i nordyckich,
Ø rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych
wiadomości i umiejętności podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów o
tematyce geograficzno-przyrodniczej związanej ze Skandynawią,
Ø wyłonienie utalentowanych uczniów, promowanie ich sukcesów
oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego ich działania.
2. Adresaci:
Ø uczniowie szkół podstawowych
(kl. VII i VIII) oraz ponadpodstawowych, szczególnie zainteresowani treściami geograficznymi,
historycznymi, literaturą i życiem codziennym obszaru Skandynawii i krajów
nordyckich (ze szczególnym
uwzględnieniem Norwegii) oraz treściami geograficznymi dotyczącymi Morza Bałtyckiego.
3. Treści konkursu:
Ø geografia Morza
Bałtyckiego, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Islandii (ok. 80% pytań w
części testowej, 60-80 % pytań w części finałowej); mapa wymienionych krajów:
krainy geograficzne, rzeki, jeziora, góry, wulkany, lodowce, wyspy, półwyspy,
fiordy, podział administracyjny, miasta i stolice,
Ø atrakcje
turystyczne (m.in. przyrodnicze, architektoniczne); kultura, sztuka, muzyka,
życie społeczne i polityczne, sławne osobowości,
kuchnia, motoryzacja-sport, gospodarka, życie codzienne, turystyka wymienionych
wyżej krajów, barwy narodowe, flagi, herby państwowe, państwa skandynawskie a
Eurowizja (20 % pytań w części testowej oraz 40-20 % w części multimedialnej).
4. Termin
konkursu: etap
I (półfinał) i etap II (finał) odbędą się w dniu 05 lutego 2020 r. (środa) w Liceum FILOMATA, przy ulicy Bojkowskiej 20A w Gliwicach o godzinie 8.30, rejestracja od
godz. 8.00 – uczestnicy, którzy dotrą na konkurs spóźnieni, nie zostaną
dopuszczeni do konkursu.
5. Zasady przeprowadzenia konkursu:
Ø Każda szkoła może
wystawić do konkursu maksymalnie 2
uczestników, uczestnicy występują
w konkursie indywidualnie (każdy uczestnik
samodzielnie walczy o jak najlepszy wynik). Zespoły szkół, w tym zespoły w skład
których wchodzą szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe mogą wystawić do
konkursu tylko 2 uczestników.
Ø I etap (półfinał): forma
- w tym etapie uczniowie rozwiązują test składający się z zadań
otwartych i zamkniętych. Do finału przechodzi dziesięciu najlepszych uczestników
(którzy uzyskali najwięcej punktów). W przypadku gdy większa ilość uczestników
(większa niż 10) uzyskała taką samą ilość punktów organizator konkursu może
ogłosić dogrywkę lub dopuścić wszystkie osoby z taką sama ilością punktów do
finału – decyzję podejmuje wówczas przewodniczący jury konkursu.
Ø II etap (finał):
forma - podczas
finału „na żywo” uczniowie będą odpowiadać (na kartach odpowiedzi) na pytania
ukazujące się na ekranie. Pytania te dotyczyć będą charakterystycznych obiektów:
architektonicznych i geomorfologicznych, zagadnień świata kultury i sztuki,
kuchni, turystyki krajów nordyckich (zostaną one m.in. pokazane na zdjęciach,
zaprezentowane w plikach dźwiękowych). Po ukazaniu się pytania uczniowie będą
mieli 20 sekund na zapisanie odpowiedzi na karcie. Po ukazaniu się wszystkich
slajdów w tym etapie, jury podliczy punkty.
6. Finaliści konkursu:
Ø Spośród finalistów
troje zwycięzców z największa ilością punktów – zsumowanych z etapu I i II - zdobędzie nagrody,
dyplomy. Pozostali uczestnicy finału otrzymają wyróżnienia.
Ø Wszyscy uczestnicy
konkursu otrzymają podziękowania/ potwierdzenia uczestnictwa w konkursie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.